GRILL FANATICS
Branding voor fanatieke BBQ’ers
Onze klant zag een gat in de markt voor een nieuw barbecuemerk voor een specifieke doelgroep. Van niets iets maken: daar zetten wij graag onze tanden in!
De vraag
Een heel nieuw merk ontwikkelen voor fanatieke barbecuers, dat via de groothandel verkocht gaat worden aan horecaondernemers en groot verbruikende particulieren. Daarbij moest aandacht zijn voor zowel offline als online verkoopkanalen.
GEKOZEN AANPAK
Gezien het een nieuw merk betrof, hoefden we dus geen rekening te houden met een bestaande identiteit, imago en DNA. Onze aanpak was volledig gefocust op de doelgroep: gepassioneerde BBQ’ers in de horecawereld en groot verbruikende particulieren. De kennis over deze GRILL FANATICS is de basis geweest voor het brandingsconcept dat we hebben opgeleverd bij de klant.
‘We zijn onwijs blij met het resultaat! Het is een merk geworden waar we heel veel mee kunnen. ’
Leroy van Zundert – GRILL FANATICS
Proces
Doelgroep: deskresearch gedaan naar de doelgroep – interviews met potentiële klanten – 4 klantprofielen vastgesteld
Merk: Brandcore waarin staat wie we zijn – hoe zien we eruit – hoe praten/klinken we – wat willen we en waarom – hoe werken we en wat beloven we
Design: moodboards opgesteld – diverse logo’s ontwikkeld – pay-offs bedacht – gekozen stijl doorontwikkeld in een huisstijl – brandguide – productverpakkingen- online – offline middelen
WAT HEBBEN WE OPGELEVERD
- Logo, pay-off en huisstijl
- Brandguide inclusief 4 klantprofielen – missie – visie – doelen – belofte – tone of voice – gebruik van logo, pay-off en huisstijl (hoe te gebruiken, online en offline)
- Diverse productverpakkingen
EEN EERSTE STAP, ZEKER NOG NIET KLAAR!
Een merk goed neerzetten doe je niet zomaar, dus GRILL FANATICS is nog vol in ontwikkeling. Myntz is hier nog steeds bij betrokken. We denken mee over de volgende strategische stap van het merk en ontwikkelen verpakkingen en content. Met als doel dat er straks een volwaardig range van BBQ-producten onder dit merk in de markt ligt.
Kom een keer langs
Mariëlle Baars
0321 22 70 00
info@myntz.nl